top of page
  • Writer's picturePetya Plachkova

Рецепта "Сладко или Солено" еп.14

Updated: Jul 27, 2020





В 14 епизод на "Сладко или Солено" бях предизвикана от Ани от Healthylicious да приготвя нейните лимецови тортелини.


Нейната рецепта за тях ще откриете ТУК.


Аз обаче попромених някои неща в моята, които ще споделя с вас в следващите редове.




(тази снимка е от първия ми опит с нахутеното брашно)



Това кулинарно предизвикателство определено беше едно от най-трудните. Всъщност приготвянето на тортелини е много лесно. По-лесно отколкото някога съм очаквала. Но аз не съм голям фен на италианската кухня (в частност пицата и пастата) и може би тръгнах с предубеждения към тази рецепта, което се отрази на цялото ми изживяване в приготвянето на тортелините.


Тъй като не успях да намеря лимецово брашно реших, че е добре да го заменя с нахутено, каквото имах вкъщи...не беше добра идея, затова и вие не го правете :) Нахутеното брашно не държи форма, много е лепкаво и става на каша, а това не е каквото искате за едни тортелини, даже е точно обратното. По-късно от Ани разбрах, че това се дължи на липсата на глутен в нахутеното брашно. Посмяхме се добре на тази моя глуповата грешка, аз си научих урока и сега вече мога да споделя с вас правилното изпълнение на моята версия на тортелини по рецепта на Ани.




Нужни продукти:


За тестото:

250гр лимецово брашно

3 яйца

щипка сол


За плънката:

4-5 средноголеми гъбки

1 кутийка Рикота

1 малка глава лук

сол и пипер на вкус

масло










Начин на приготвяне:

  1. Смесвам всички продукти и размесвам тестото. Оставям го да си почине докато приготвям плънката.

  2. Нарязвам на кубчета гъбите и лука и ги запържвам в масло. Овкусявам със сол и пипер и оставям да се задушат под капак за 1-2 минути.

  3. Махам от котлона и добавям сиренето Рикота. Смесвам добре до хомогенност и оставям на страна.

  4. С точилка разточвам тестото колкото се може по-тънко и с помощта на чаша изрязвам кръгове.

  5. В тях слагам около 1ч.л от плънката и оформям. (Ани има подробно обяснение и снимки за това как да офорормите лесно тортелините. За да видите, кликнете тук.)

  6. На котлона слагам в теднжера с вода до горе да заври и добавям 1 лъжица сол.

  7. Получените тортелини варя във водата. Готови са когато изплуват отгоре, което е след около 3-4 минути от поставянето им в тенджерката.

19 views0 comments
bottom of page